Serie tips!

Bara för att jag inte har något annat för mig nu så tänkte jag väl köra på en liten serie tips.
Jag har en hel del serier jag ser på just nu. Så tänkte i alla fall ta och börja med två av dem. 
 
The Walking dead: 
 
The walking dead är en kritikerrosad, amerikansk skräckserie från 2010. Polisen Rick Grimes (Andrew Lincoln) har legat i koma efter en olycka i arbetet. När han vaknar upp har världen förändrats. En zombieepidemi har brutit ut och de flesta människor är döda eller har förvandlats till zombies som ständigt letar efter levande kött. I utkanten av Atlanta har en grupp överlevare slagit läger och gör sitt bästa för att klara sig trots knappa resurser 
Jag tycker serien är riktigt bra den får 6/10 
 
Det finns tre säsonger, den trejde är det säsongs uppehåll på men börjar snart igen. 
 
American Horror story:
Berättelsen utspelar sig i 1964 och följer patienter, läkare och nunnor som bor i Briarcliff mental institution, grundades för att behandla och hysa kriminellt sinnessjuka. Wardens som kör institutionen inkluderar aktern syster Jude,hennes andra i kommando Syster Mary Eunice och grundaren av institutionen, Monsignor Timothy HowardLäkarna laddade med att behandla patienter på asyl inkluderar psykiatern Dr Oliver Thredson och sadistiska vetenskapsmannen Dr Arthur ArdenDe patienter, varav många säger sig vara orättvist institutionaliseras, inkluderar lesbisk journalisten Lana Winters,anklagade seriemördare Kit Walkeroch påstådd mördare Grace. Det finns också andliga och vetenskapliga element som manipulerar Briarcliff invånare, inklusive demonisk besittning och utlänningar. 
 
 
Jag tycker den är riktigt spännade och om man gillar psykoloigska filmer och sådant så ska man se den här.   jag tycker inte att den är inte läskig eller något sådant utan bara riktigt spännande. 
Den får en 4,5/ 10 


Kommentarer

Kommentera!:

Namn:

Bli ihågkommen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin